Ministerstvo školstva má chaos v experimentoch, ktoré v školách testuje

Ministerstvo školstva má chaos v experimentálnom overovaní inovácií na základných a stredných školách. Ministerka Lubyová sa len tvári, že podporuje inovácie v školách, v skutočnosti vôbec netuší, aké novinky vo výučbe školy skúšajú a nemá záujem podporovať ich rozšírenie v školskom systéme. Ministerstvo školstva nielenže nevie, ktoré inovatívne projekty sú úspešné, ale ani to, aké a v akom počte ich na školách vôbec povolilo a v akej fáze realizácie sú. Chaos na ministerstve v oblasti sledovania a vyhodnocovania inovácií, brzdí zmeny, ktoré majú byť hybným motorom v školstva.

Chceli by ste vedieť, aké inovácie testujú naše školy? Aj my… Už pred 10 rokmi sme sa s Ondrejom Dostálom snažili z ministerstva školstva doslova vypáčiť informácie o tom, aké experimenty v školách schvaľuje, overuje, ako prebiehajú a aké sú ich výsledky. Tento rok sme to skúsili opäť. Odpoveď je stále rovnaká – ministerstvo nedisponuje žiadnym komplexným zoznamom overovaných experimentov.

Inovácie sú pre školy mimoriadne dôležité. Sú motorom pozitívnych zmien, ktoré je potrebné naštartovať nato, aby sa deti mohli učiť lepším spôsobom, jednoduchšie a aby boli k učeniu viac motivované. Bolo by teda načase, aby si ministerstvo urobilo v oblasti experimentálnych overovaní poriadok.

Viac o téme sa môžete dozvedieť tu:

https://www.noviny.sk/komentare/483999-komentar-antona-adamcika-dobre-napady-ucitelov-koncia-v-suplikoch

https://www.teraz.sk/slovensko/zimenova-rezort-skolstva-nema-prehl/428632-clanok.html

Čítajte ďalej